Mistä löytäisin otteen Yleisradiossa 1960- ja -70-luvuilla luetusta tekstistä, jossa kuulijaa kehotettiin ottamaan huomioon naapurin hiljaisuuden tarve työn,…

Kysytty

Mistä löytäisin otteen Yleisradiossa 1960- ja -70-luvuilla luetusta tekstistä, jossa kuulijaa kehotettiin ottamaan huomioon naapurin hiljaisuuden tarve työn, levon, sairauden tai jonkin muun syyn takia. Vai olenko kuvitellut koko litanian?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymyksesi lähetettiin YLE:n Kuuntelijapalveluun ja sieltä saatiin tuo muistamasi kuulutusteksti sekä kesä- ja myöhäisillan lisätekstit:

"Radiokuuntelijoita kehotetaan radiota kuunnellessaan muistamaan, että seinän takana saattaa olla naapuri, joka työn, levon tai sairauden takia tarvitsee hiljaisuutta. Älkää siis antako radionne soida liian äänekkäästi.

Kesällä lisäys:
Matkaradiota ulkosalla kuunnellessanne - älkää häiritkö luonnon rauhaa.

Myöhäisillan - klo 22 - uutisten jälkeen lisäys:
Etenkin myöhäisohjelman kuuntelijain on syytä ottaa huomioon, että naapurit eivät halua kuunnella lähetystä TEIDÄN vastaanottimenne välityksellä."