Mistä löytäisin erittäin kattavan kirjan, sivuston tai muun tietolähteen missä käsitellään ihmisen kasvua/kehitystä ja treenaamista/laihduttamista laajasti ja…

Kysytty

Mistä löytäisin erittäin kattavan kirjan, sivuston tai muun tietolähteen missä käsitellään ihmisen kasvua/kehitystä ja treenaamista/laihduttamista laajasti ja selkeästi.

Kysymyksiä esim että mitä tapahtuu jos ihminen on pitkään huonolla ravinnolla ja syömättä, onko treenaaminen turvallista ammattilaisen valvonnassa/ohjeilla alaikäisenä ?

Vastaus

Vastattu

Terveyskirjastosta löytyy luotettavaa tieto sekä sanalla nuoret ja laihduttaminen myös sanalla urheilu saattaa löytyä sopivaa tietoa.

Rasvanpolttoa.fi sivustolta löytyy järkeviä ohjeita nuorille ja vanhemmillekin treenaajille. Ainakin sivuston ohjeilla voi välttää pahimmat virheet.

Terveystalo.fi kertoo ohjeita kovaa treenaaville.

Kirjoista voisi olla hyvä perusteos: Naisten ja tyttöjen urheiluvalmennus: Mero Antti, Uusitalo Arja, Hiilloskorpi Hannele, Nummela Ari, Häkkinen Keijo
Kustantaja: VK-kustannus oy, Vuosi: 2012

Ammatilaisvalmentajat voivat saavuttaa pätevyyden monilla eri koulutuksilla sekä myös pitkän kokemuksen kautta. Siksi ei voi arvioida, onko treeni- ja ruokavalio-ohjeistus pätevää vaiko ei. Toisaalta ammattilaisella on aina ammattilaisen vastuu. Kannattaa keskustella yhdessä nuoren ja valmentajan kanssa.

0 ääntä

Kommentit

Erinomaisia vinkkejä Espoon kirjaston vastauksessa. Linkityttejen sivustojen lisäksi löysin täältä: https://www.biovita.fi/ myös mielestäni kohtalaisen hyviä vinkkejö