Otsikko
Mistä löydän tietoa/ tehtyjä tutkimuksia , jotka liittyvät lasten ja etävanhemman valvottuihin tapaamisiin.

Kysytty

Mistä löydän tietoa/ tehtyjä tutkimuksia , jotka liittyvät lasten ja etävanhemman valvottuihin tapaamisiin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Haut on tehty Eduskunnan kirjaston kokoelmatietokanta Selmasta ja Kotimaisesta artikkelitietokannasta ARTOsta, molemmat lieneät käytettävissäsi myös yliopistossasi, joten voit itsekin tehdä haun ao. tietokantoihin asiasanalla tapaamisoikeus. Yritin myös vapaatekstihakua valvon*ja tapaamisoikeu* mutta viitteitä ei tullut yhtään.

Selman osoite on
https://selma.linneanet.fi/cgi-bin/Pwebrecon.cgi?LANGUAGE=Finnish&DB=lo…

Kirjastoissa käytettävissä tietokannoissa ei ole mahdollista rajata hakua valvontaan vaan asiasanana on tapaamisoikeus. Siksi en voi olla varma, sisältävätkö antamani viitteet nimenomaan valvontaa koskevia kommentteja.

Ohessa viitteitä, joista toivottavasti löydät aiheeseesi liittyviä kommentteja

Tekijä(t): Gottberg, Eva
Nimeke: Perhesuhteet ja lainsäädäntö / Eva Gottberg
Aineisto: kirja
Julkaistu: Turku : Turun yliopisto, 2005

Tekijä(t): Kaivosoja, Matti
Nimeke: Raportti viranomaisyhteistyöstä lasten huoltoon ja tapaamisoikeuteen liittyvissä kiistatilanteissa / Matti Kaivosoja, Maija Auvinen
Aineisto: kirja
Julkaistu: Helsinki : Sosiaali- ja terveysministeriö, 2003

Nimeke: Lapsen asema erossa / Marjukka Litmala (toim.)
Aineisto: kirja
Julkaistu: Helsinki : WSOY lakitieto, 2002

Tekijä(t): Jaakkola, Risto
Nimeke: Lapsen huolto- ja tapaamisoikeuspäätösten täytäntöönpano vuosina 1996-2001 / Risto Jaakkola
Aineisto: artikkeli
Julkaisussa: Lakimies. - Hki : Suomalainen lakimiesyhdistys. 100 (2002) : 6, s. 879-901

Tekijä(t): Huhtanen, Raija
Nimeke: Lapsen huostaanotto : perheen jälleenyhdistämiseen liittyneet laiminlyönnit : lapsen ja vanhemman välisten tapaamisten rajoittaminen / Raija Huhtanen
Aineisto: artikkeli
Julkaisussa: Lakimies. - Hki : Suomalainen lakimiesyhdistys. 99 (2001) : 6-7, s. 1151-1163

Tekijä(t): Helin, Markku
Nimeke: Huolto- ja tapaamispäätöksen täytäntöönpano / Markku Helin, Tuula Linna, Matti Rintala
Aineisto: kirja
Julkaistu: Helsinki : Lakimiesliiton kustannus, 1997

Tekijä(t): Saksa, Erkki
Nimeke: Ja eron julma terä leikkasi : raportti huolto- ja tapaamisriidoista / Erkki Saksa
Aineisto: kirja
Julkaistu: [Helsinki] : [Elatusvelvollisten liitto] : [Yksinhuoltajien ja yhteishuoltajien liitto], 1993

Tekijä(t): Oulasmaa, Petri
Nimeke: Lapsen edun arvioimisesta / Petri Oulasmaa
Aineisto: artikkeli
Julkaisussa: Oikeustiede. 25, (1992), 215-274

Tekijä(t): Nieminen, Jussi
Nimeke: Lapsen tapaamisoikeuden toteutumisen ongelmia / Jussi Nieminen
Aineisto: kirja
Julkaistu: Tampere : Tampereen yliopisto, 1990

Tekijä(t): Savolainen, Matti
Nimeke: Lapsen huolto ja tapaamisoikeus / Matti Savolainen
Aineisto: kirja
Julkaistu: Hki : Suomen lakimiesliiton kustannus, 1984

Arto, http://arto.linneanet.fi/

Tekijät: Virtanen, Petri
Nimeke: Lapsen etu korostuu huolto- ja tapaamisoikeudentäytäntöönpanossa / Petri Virtanen
Aineisto: artikkeli kausijulkaisussa
Julkaisussa: Sosiaaliturva. - Helsinki : Huoltaja-säätiö. - ISSN 0355-6565. 84 (1996) : 18, s. 3.

Tekijät: Koivunen, Kristiina
Nimeke: Avioerolasten tapaamiset : sosiaalisektorin asiantuntemus sivuutettiin
Aineisto: artikkeli kausijulkaisussa
Julkaisussa: Dialogi. - Helsinki : STAKES Sosiaali- ja terveysalantutkimus- ja kehittämiskeskus. - ISSN 0789-0346. 5 1995) : 8, s. 44-45.

Tekijät: Moilanen, Merja
Nimeke: Etävanhemman ja lapsen tapaamisia on tuettava nykyistä paremmin [pääkirjoitus]
Aineisto: artikkeli kausijulkaisussa
Julkaisussa: Sosiaaliturva. - Helsinki : Huoltaja-säätiö. - ISSN 0355-6565. 91 (2003) : 2, s. 2.

Tekijät: Bruijn, Tejo de
Nimeke: Paitsioansa lasten huolto- ja tapaamiskiistoissa
Aineisto: artikkeli kausijulkaisussa
Julkaisussa: Sosiaaliturva. - Helsinki : Huoltaja-säätiö. - ISSN 0355-6565. 87 (1999) : 3, s. 25-27.

Tekijät: Niemi, Helena
Nimeke: Lapsen tapaamisoikeutta tutkittu
Aineisto: artikkeli kausijulkaisussa
Julkaisussa: Sosiaaliturva. 78(1990) : 18, s. 884-885.

Tekijät: Väänänen, Maria-Liisa
Nimeke: Käsikirja lapsen huolto- ja tapaamisasioista
Aineisto: artikkeli kausijulkaisussa
Julkaisussa: Sosiaaliturva. 74(1986) : 19, s. 1006-1007.

Tekijät: Jaakkola, Risto
Nimeke: Lapsen huolto- ja tapaamisoikeuspäätösten täytäntöönpano vuosina 1996-2001 [Elektroninen aineisto]
Aineisto: elektroninen aineisto
Linkit: http://elektra.helsinki.fi/se/l/0023-7353/100/6/lapsenhu.pdf
Julkaisussa: Lakimies. - Helsinki : Suomalainen lakimiesyhdistys. 100(2002) : 6, 1. artikkeli.

Tekijät: Jaakkola, Risto
Nimeke: Lapsen huolto- ja tapaamisoikeuspäätösten
pakkotäytäntöönpano
Aineisto: artikkeli kausijulkaisussa
Julkaisussa: Sosiaaliturva. - Helsinki : Huoltaja-säätiö. - ISSN 0355-6565. 91 (2003) : 1, s. 11-13.

Tekijät:Moilanen, Merja
Nimeke: Lasten huolto- ja tapaamisjärjestelyihin
huoltajuussovitteluja ja sosiaalityötä
Aineisto: artikkeli kausijulkaisussa
Julkaisussa: Sosiaaliturva. - Helsinki : Huoltaja-säätiö. - ISSN 0355-6565. 91 (2003) : 2, s. 6-7.

Tekijät: Gottberg, Eva
Nimeke: Huoltoriidat koetetaan ratkaista sovittelemalla : lapsen huoltoa ja tapaamisoikeutta koskevan päätöksen
täytäntöönpano
Aineisto: artikkeli kausijulkaisussa
Julkaisussa: Sosiaaliturva. - Helsinki : Huoltaja-säätiö. - ISSN 0355-6565. 93 (2005) : 6, s. 26-27.