Otsikko
Mistä löydän tietoa miten eri maiden ulosottojärjestelmät eroavat toisistaan?

Kysytty

Mistä löydän tietoa miten eri maiden ulosottojärjestelmät eroavat toisistaan? Onko julkaistu mitään kirjaa tai tilastoa tai opinnäytetyötä missä näitä vertaillaan? (Tai edes kerrotaan miten ne toimivat, voin tehdä vertailun itsekin)

Vastaus

Vastattu

Suomen ulosottojärjestelmästä löytyy tietoa sivustolta Ulosottolaitos.fi. Linkki

Ulosottolaitoksen sivuilta löytyy myös kooste linkkejä Ruotsin, Euroopan ja kansainvälisiin ulosottokäytäntöihin. Linkki

Vertailu saattaa olla hankalaa, koska käytännöt ovat yleensä kunkin maan omalla kielellä laadittuja. Ulosottoasioissa suositellaan yhteydenottoa alan ammattilaisiin.

Keties voisit saada apua vertailuun Ulosottolaitoksen asiakaspalvelusta. Linkki

https://scholar.google.com/ haulla voisi kenties löytää katsauksia erilaisiin ulosottokäytäntöihin.

0 ääntä

Kommentit

Järjestelmät voivat olla erilaisia saman maan sisälläkin - eri osavaltioissa, itsehallinnollisilla alueilla jne. on monesti omat lainsäädäntönsä.