Mistä löydän tietoa autiomaassa viihtyvistä kasveista?

Kysytty

Mistä löydän tietoa autiomaassa viihtyvistä kasveista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymyksessä jää epäselväksi, mitä autiomaalla tarkoitetaan. Onko kysymys ainoastaan aavikosta vai myös muista alueista, jossa kasvillisuutta on niukasti.
Vastauksessani kerron lähteistä, jotka käsittelevät aavikon, tundran ja tunturien kasvillisuutta.
Mm. osoitteesta http://www.desertusa.com/ löytyy tietoa aavikolla viihtyvistä kasveista.
Moniosaisessa teossarjassa: Kasvien maailma - Otavan iso kasvitietosanakirja; Otava, 1979-1981, löytyy osasta 1 tietoa aavikon kasveista ja osassa 5 tietoa tundran ja tunturien kasveista.
Tietoa aavikon kasveista on teoksessa: Macquitty, Miranda: Aavikko; Helsinki Media, 1996.
Tunturien kasveista löytyy tietoa seuraavista teoksista:
Suomen luonto 1, Luonto toimii, Tunturit; Kirjayhtymä, 1979.
Linné, Carl von: Lapin kasveja; Suomalaisen kirjallisuuden seura, 1991.
Osoitteessa http://www.libplussa.fi/ näkyy, mistä Helsingin kirjastoista, kyseisiä kirjoja on saatavissa.