Mistä löydän sanat ja nuotit vanhaan koululauluun ”Syksy on saapunut kaupunkiin, valot taas heijastuu asfalttiin..” Kiitos:)

Kysytty

Hei,
Mistä löydän sanat ja nuotit vanhaan koululauluun ”Syksy on saapunut kaupunkiin, valot taas heijastuu asfalttiin..”

Kiitos:)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Muistamillasi sanoilla alkavan laulun nimi on "Syksy saapui kaupunkiin" (tai "Syksy saapui"). Sävelmä on julkaisujen mukaan kirgisialainen kansansävelmä ja sanat on tehnyt Urpo Jokinen, tosin yhdessä julkaisussa sanoittajaksi on merkitty ilmeisesti virheellisesti Ari Pärnänen.

Laulu sisältyy esimerkiksi seuraaviin nuotteihin:

Laulun iloa : kaksiäänisiä lauluja ala-asteen kuorolle (sanat, 3 säkeistöä, Esa Helasvuon kaksiääninen sovitus, sointumerkit; Otava, 1998)

Musikantti. 3-4 (sanat, 2 säkeistöä, melodia, sointumerkit ja Ari Pärnäsen sovittamia lisä-ääniä; Otava, 1996)

Musiikin aika. 3-4 (2. painos; sanat, 3 säkeistöä, melodia, sointumerkit; WSOY, 1988)

Ikivihreät laulut (Otava, 1981)

Musiikki. 3-4 : peruskoulun kolmannen ja neljännen luokan musiikkikirja (sanat, 3 säkeistöä, melodia, sointumerkit; Otava, 1977)