Mistä löydän runon? Puolukassa tai puolassa Metsässä puoloja punanaan oottavi poimijoita missä on ystävät marjamaan tuolta jo tulevi noita. tulevat ttulena…

Kysytty

mistä löydän runon?
Puolukassa tai puolassa
Metsässä puoloja punanaan oottavi poimijoita
missä on ystävät marjamaan tuolta jo tulevi noita.

tulevat ttulena lentäen Mattilan Mikko ja Miina
aivanpa ensinnä ennättää Suopellon Sampo ja Siina jne

on jostain vanhasta koulukirjasta ja äitini haluaisi sen lopunkin ,jonka hän on unohtanut

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo on nimeltään Puolukkamailla ja sen on kirjoittanut Immi Hellén. Runo alkaa näin: "Metsikkö puoloja punanaan, kutsuvat poimijoita." Runo löytyy esim. kirjasta Hellén, Immi: Runoja (Valistus, 1951, s. 93-94). Kirja näyttää olevan Merikarvian kirjastossa varastossa.
Runo on myös sävelletty, mutta esim. nuotissa Musiikkia oppimaan (Fazerin musiikkikauppa, 1957) on vain kolme ensimmäistä säkeistöä, kun Hellénin kirjassa on kahdeksan säkeistöä. Runon on säveltänyt Maiju Sirkiä.