Otsikko
Mistä löydän runon, josta muistan katkelmat: sitä ahkerata lasta, pyykkiä ei sade kasta, auringossa kirkkahassa Pirkon pyykki kuivumassa... herttaiset on tässä…

Kysytty

Mistä löydän runon, josta muistan katkelmat:

sitä ahkerata lasta, pyykkiä ei sade kasta, auringossa kirkkahassa Pirkon pyykki kuivumassa... herttaiset on tässä tiimat, puutkin hiljaa humisevat, paidat koltut nenäliinat, auringossa valkenevat

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runon nimi on Pirkon pyykkipäivä ja sen on kirjoittanut Immi Hellén. Runo alkaa: "Tätä ihanata päivää!". "Sitä ahkerata lasta" -säe aloittaa toisen säkeistön. Runo löytyy Urho Somerkiven ja J. F. Palménin kirjasta Lasten neljäs lukukirja (Otava, 1960).

4 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Koko runon kaipaipaisin. Se piti koulussa osata ulkoa...1960 luvulla.