Meiltä kysyttiin tänä aamuna asiakkaan lapsena kuultua runoa, jossa esiintyy lause: "Sarvet on päässä kuin sankarilla juuri kuin pässillä puskurilla" Mistä…

Kysytty

Meiltä kysyttiin tänä aamuna asiakkaan lapsena kuultua runoa, jossa esiintyy lause:
"Sarvet on päässä kuin sankarilla juuri kuin pässillä puskurilla"

Mistä mahtaisi löytyä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyse on Immi Hellénin runosta Hiiriä pyydystämässä. Runo löytyy mm. Hellénin teoksista Punaposki, kultasuu sekä Lapsuuden lauluja.

Runo alkaa sanoilla "Katsopas kummaa, virkkoi Miiri…