Mistä löydän kunnon tietoa Sinikka Nopolasta? Teen kirjailijakansiota Sinikasta, mutta tietoa ei tahdo löytyä juuri mistään. Googlen kautta saa tietoja vain…

Kysytty

Mistä löydän kunnon tietoa Sinikka Nopolasta? Teen kirjailijakansiota Sinikasta, mutta tietoa ei tahdo löytyä juuri mistään. Googlen kautta saa tietoja vain syntymävuodesta ja joistain teoksista. Haluaisin tietää enemmän Sinikan lapsuudesta, IHAN kaikista teoksista ja nykyhetkestä. Montako teosta Sinikka on tehnyt kaiken kaikkiaan? Mitkä ovat hänen tärkeimmät palkintonsa? Ja kun hän on syntynyt Helsingissä, niin miten menee hänen lapsuutensa tarina, kun hän on opiskellut Tampereella?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sinikka Nopola on kirjoittanut sekä lasten- että aikuistenkirjoja. Mikkelin Origo-tietokannasta löytyy yhteensä 29 kirjaa, jotka hän on tehnyt joko yksin tai yhdessä sisarensa Tiinan kanssa. Lasten kirjoista löydät tietoa esim. Suomen nuorisokirjallisuuden nettimatrikkelista osoitteesta http://www.nuorisokirjailijat.fi/ . Sivustolla on lueteltu myös Sinikka Nopolaa käsittelevää lähdekirjallisuutta, jota on lainattavissa kirjastosta.

Nopolasta löytyy myös tietoa Sanojen aika -sivustolta osoitteesta http://kirjailijat.kirjastot.fi/ . Myös tämä sivusto sisältää runsaasti lähdetietoja, mm. linkin Tammen kotisivuille, jota kautta löytyy mm. luettelo Nopolan saamista palkinnoista.