Otsikko
Mistä Lauri Pohjanpään runokokoelmasta löytyisi runo, joka menee näin: "Veli kuolema sanoi: olet minun, sua kuljetan ja vien... "?

Kysytty

Mistä Lauri Pohjanpään runokokoelmasta löytyisi runo, joka menee näin: "Veli kuolema sanoi: olet minun, sua kuljetan ja vien..."?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Lauri Pohjanpään runo Veli kuolema kokoelmasta Metsän satuja (1924). Voit lukea runon myös esimerkikis teoksesta Lauri Pohjanpää: Kaipuu ylitse ajan : Valitut runot 1910 - 1954 (1984 ja 1989, s. 79).

Teosten saatavuuden Helmet-kirjastoissa voit tarkistaa täältä:

https://www.helmet.fi/fi-FI