Mistä kokoelmasta löytyy Oiva Paloheimon Kerjäläislegenda (pohjana laululle Ontuva Erikson)?

Kysytty

Mistä kokoelmasta löytyy Oiva Paloheimon Kerjäläislegenda (pohjana laululle Ontuva Erikson)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oiva Paloheimon runo Kerjäläislegenda löytyy hänen vuonna 1935 ilmestyneestä kokoelmastaan Vaeltava laulaja:

Aineistohaku HelMetin http://www.helmet.fi/ mukaan Vaeltava laulaja on lainattavissa Pasilan kirjaston varastosta. - Kerjäjäislegenda sisältyy myös Oiva Paloheimon vuosina 1955 ja 1981 julkaistuihin Runot -kokoelmiin.