Mistä kirjasta löytäisin tiedon minkälainen oli keskiaikainen avioliittolaki?

Kysytty

Mistä kirjasta löytäisin tiedon minkälainen oli keskiaikainen avioliittolaki?

Vastaus

Vastattu

Kaari Utrion historiallisissa tietokirjoissa kuten Perhekirjassa (1998) kerrotaan eurooppalaisen perheen historiasta. Sen kappaleissa on eri aikojen ja eri maiden tapojen ja lakien kuvausta avioliittoja koskien.