Otsikko
Mistä Kahlil Gibranin runokokoelmasta/kirjasta löydän tekstin. Talosi on ruumiisi, mutta isompana. Se kasvaa auringossa ja nukkuu yön hiljaisuudessa. Se näkee…

Kysytty

Mistä Kahlil Gibranin runokokoelmasta/kirjasta löydän tekstin.

Talosi on ruumiisi, mutta isompana.
Se kasvaa auringossa ja nukkuu yön hiljaisuudessa.
Se näkee unia.
Eikö talosi muka näe unia? Ei se jätä kaupunkia taakseen
päästäkseen lehtoon tai vuoren huipulle?

Vastaus

Vastattu

Hei,

Kyseinen kohta löytyy teoksesta Profeetta osiosta "Puhu meille taloista". 2006 Arar-kustannuksen julkaisemassa käännöksessä kohta löytyy s. 44.