Otsikko
Missä vanhassa jännärielokuvassa 2 naista näyttelevät sisaruksia ja entisiä lapsitähteä. Toinen on vaaleahiuksinen ja toinen tumma, istuu pyörätuolissa…

Kysytty

Missä vanhassa jännärielokuvassa 2 naista näyttelevät sisaruksia ja entisiä lapsitähteä. Toinen on vaaleahiuksinen ja toinen tumma, istuu pyörätuolissa. Sisarusten välejä painaa jokin salaisuus, kateus, katkeruus joka vähitellen avautuu katsojalle. Kyseessä on amerikkalainen elokuva.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä voisi olla Robert Aldrichin Mitä tapahtuikaan Baby Janelle? (What ever happened to Baby Jane, 1962), pääosissa Bette Davis ja Joan Crawford.

What Ever Happened to Baby Jane? | Kansallinen audiovisuaalinen instituutti (finna.fi)
Mitä tapahtuikaan Baby Janelle? (1962) - IMDb

1 ääntä

Kommentit

Elokuvan julkaisuaikaan katsojat näkivät sen kahtena eri trillerinä, sillä tiedettiin että pääosien näyttelijät eivät tulleet toimeen keskenään, ja elokuvan juoni asettaa heidät vastakkain tavalla jossa nähtiin kaikuja näisät henkilökohtaisista ristiriidoista. Leidit kuitenkin tekivät roolinsa ammattimaisesti, yksi jopa lainasi äänensä toiselle kohtauksessa jossa toinen sisarista puhelimessa esittää toista. Haastatteluissa näyttelijät kieltäytyivät tiukasti liittämästä elokuvaa henkilökohtaisiin asioihinsa. Tämä trilleri nosti elokuvan julkisuusarvoa, mutta elokuva on toki huikean voimakas ilman sitäkin.