Missä sijaitsee Tove Janssonin hauta? Googlella ei löytynyt vastausta (hakusanat: "tove jansson" +hauta/hautajaiset).

Kysytty

Missä sijaitsee Tove Janssonin hauta? Googlella ei löytynyt vastausta (hakusanat: "tove jansson" +hauta/hautajaiset).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tove Janssonin hauta löytyy Helsingistä Hietaniemen hautausmaalta. Tove on haudattu samaan paikkaan vanhempiensa (Viktor Jansson & Signe Hammarsten-Jansson) ja toisen veljensä kanssa. Hauta löytyy Hietaniemen vanhalta puolelta eli Vanhasta hautausmaasta. Tarkempi sijainti on Vanhan hautausmaan kortteli numero 15. Internetistä löytyy kartta, johon korttelinumerot ovat merkitty:

http://www.helsinginseurakunnat.net/hautausmaat/kuvat/kartta_hietaniemi…

Voitto Viro kuvailee kirjassaan "Vanha hautausmaa" Janssoneiden haudan ulkonäköä seuraavasti: "Muistopilarissa leikittelevä aihe: poika istuu maapallolla".

20 ääntä

Kommentit