Teen esitelmää Tove Janssonista, ja mietin, onko itse muumien synnystä missään kirjaa? Kiitos.

Kysytty

Hei! Teen esitelmää Tove Janssonista, ja mietin, onko itse muumien synnystä missään kirjaa? Kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavista kirjoista löytyy tietoa muumien taustasta ja synnystä. Ensinmainittu kertoo muumikirjoista, jälkimmäinen sarjakuvasta.

Aejmelaeus, Salme: Kun lyhdyt syttyvät : Tove Jansson ja muumimaailma (Suomen nuorisokirjallisuuden instituutti, 1994)
Tolvanen, Juhani: Muumisisarukset Tove ja Lars Jansson (WSOY, 2000)

3 ääntä

Kommentit

Moikka!
Voisiko tätä kysymystä päivittää?
Viitatut kirjat ovat aika vanhoja, nythän on ilmestynyt vaikka mitä :)
Mm. Tee työtä ja rakasta jne jne.