Missä runossa sanotaan "olen nähnyt silmät, jotka ovat nähneet silmät" ja Stalinin ja krokotiilin?

Kysytty

Missä runossa sanotaan "olen nähnyt silmät, jotka ovat nähneet silmät" ja Stalinin ja krokotiilin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo on Paavo Haavikon ja alkaa "Minä olen nähnyt silmät jotka ovat nähneet miehen jonka silmät ovat nähneet silmät." Stalin ja krokotiili esiintyvät myös runossa.

Runo löytyy Haavikon kokoelmista Runot 1949-1974 (1975) ja Tyrannin ylistys: runot 1970-1981 (1994). Molemmat kokoelmat voi lainata Helmet-kirjastoista:

www.helmet.fi/