Otsikko
Missä runossa on:"Haaveet on haaveita vaikka ne kuinka kullassa ruskotelkoon"

Kysytty

Missä runossa on:"Haaveet on haaveita vaikka ne kuinka kullassa ruskotelkoon"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sangen lähelle kysymyksessä siteerattua runoa menee Otto Mannisen Pellavan kitkijä, jonka viimeinen säkeistö kuuluu näin:

"Pilvet on pilviä, vaikka ne kuinka
kullassa ruskotelkoot.
Toivot on turhia, vaikka ne kuinka
onnea uskotelkoot."

Pellavan kitkijä ilmestyi ensimmäisen kerran Mannisen esikoisrunokokoelmassa Säkeitä 1 vuonna 1905. Toki se löytyy myös Mannisen koottujen runojen kokoelmasta Runot (1950, viimeisin painos vuodelta 1992).