Missä päin Ristiinas toi Talvisota elokuva on kuvattu? Olis kiva tietää kun oon itte asunu Ristiinassa yli 20 vuotta. :)

Kysytty

Missä päin Ristiinas toi Talvisota elokuva on kuvattu? Olis kiva tietää kun oon itte asunu Ristiinassa yli 20 vuotta. :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen kansallisfilmografian mukaan Talvisota-elokuvan kuvauspaikat Ristiinassa ovat nämä:

Ulkokuvat
Tiirolanlahti (leiri Unnunkoskella, Ylli veistelee puusta)

Pelto Pien-Toijolan talomuseon lähellä (Martti kääntää karjalaispeltoa)ja talomuseon piha Tiirolassa(evakkoon lähtö)

Metsäaukea (panssariesteiden pystytys) ja pelto (everstin käskynjako)Tiirolassa

Sisäkuvat
Teltta Tiirolanlahden rannalla (teltta Unnunkoskella)

Talli (Paavo ja Aino tallissa) ja asuinrakennus (Martti saa piirakoita)
Pien-Toijolan talomuseossa Tiirolassa

Kallioniemen huvila, Kallioniementie 106 (sotilaskoti)

Lähde: Suomen kansallisfilmografia 10 (2002), s. 447-448