Otsikko
Missä kirjoissa esiintyy rottia positiivisessa valossa?

Kysytty

Missä kirjoissa esiintyy rottia positiivisessa valossa?

Vastaus

Vastattu

Positiivisessa roolissa esiintyviä rottia löytyy enemmän lastenkirjallisuudesta. Tässä vinkkejä:

Laurell, Seppo: Paikatun kevätesikon tarina

Nicolaysen, Marit: Väinö ja rotta -sarja

Pullman, Philip: Olin rotta! eli punaiset kengät

Stenberg, Birgitta: Perttu ja mummi

Talvio, Pirkko: Rotta joka ei ollut totta

Lisäksi Disneyn Rottatouille-elokuvasta on julkaistu myös kirjaversio.

Aikuisten kirjoissa Inger Frimanssonin Rotanpyytäjässä erakoituneella henkilöhahmolla on seuranaan puolikesyjä rottia. Andrzej Zaniewskin allegorisen Rottaodysseia-romaanin päähenkilö on rotta.