Missä kirjassa mahtaa olla Sakari Topeliuksen kertomus Blåfieldin kihlaus? Olen kuullut, että samaa aihetta on käyttänyt novellissaan muukin kirjailija, kuka?

Kysytty

Missä kirjassa mahtaa olla Sakari Topeliuksen kertomus Blåfieldin kihlaus?
Olen kuullut, että samaa aihetta on käyttänyt novellissaan muukin kirjailija, kuka?

Vastaus

Vastattu

Topelius kertoo Hindrik Blåfieldin kihlauksesta lyhyesti Maakuntien Suomi -kirjan Hämettä käsittelevässä jaksossa, luvussa Blåfieldin suku.

Samaa aihetta käsittelee Lauri Pohjanpään novelli Luutnantti Blåfieldin kihlaus, joka sisältyy hänen kirjaansa Voitto ja muita kertomuksia.