Minun tulisi määritellä seuraavat käsitteet: Professio, Asiantuntijaorganisaatio, Politiikkasykli, Ohjaus ja Valta. Näistä on kuulemma kirjoitettu lukuisia…

Kysytty

Hei! Minun tulisi määritellä seuraavat käsitteet: Professio, Asiantuntijaorganisaatio, Politiikkasykli, Ohjaus ja Valta. Näistä on kuulemma kirjoitettu lukuisia kirjoja, mutta en ole löytänyt yhtäkään. Eli mistä kirjoista minun kannattaisi lähteä tietoa etsimään näistä aiheista? Kiitos tuhannesti avusta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näitä käsitteitä käsitellään tosiaan monissa kirjoissa, mutta varsinaisten määritelmien löytäminen on vaikeampaa. Ainakin näitä kirjoja kannattaa selata:

- Postmoderni politiikan filosofia / Tuija Pulkkinen
- Politiikka tieteenä : johdatus valtio-opilliseen ajatteluun / Erkki Berndtson
- Professionalism / Eliot Freidson
- Valta ja johtaminen asiantuntijaorganisaatiossa / Karl-Erik Sveiby
- Long cycles in world politics / George Modelski

Etsimistä kannattaa jatkaa kirjastojen yhteistietokanta Melindan kautta:

http://linda.linneanet.fi/F/?func=find-b-0&con_lng=fin&local_base=fin01…