Minun pitäisi löytää kotimainen novelli, joka olisi kirjoitettu lapsen näkökulmasta. Osaisitko auttaa? Mukavin olisi, jos novelli löytyisi kokoelmistanne,…

Kysytty

Minun pitäisi löytää kotimainen novelli, joka olisi kirjoitettu lapsen näkökulmasta. Osaisitko auttaa? Mukavin olisi, jos novelli löytyisi kokoelmistanne, mutta se ei ole välttämätöntä. Tiedän, että Jotuni on ainakin kirjoittanut ko. näkökulmasta, mutta mielelläni lukisin jotain hieman uudempaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakin Helena Anhavan kokoelmasta Kun on nuorin (1985) löytyy lapsinovelleja, esim. niminovelli Kun on nuorin. Lapsen näkökulmasta kirjoittaa myös Bo Carpelan kokoelmassa Muistan, uneksin (1980).