Minulla on taulu jossa kaksi venettä rannassa käännetty nurin päin,talvimaisema. Oikeassa alareunassa lukee W. Alanko 30. Onko minkään arvoinen?

Kysytty

Minulla on taulu jossa kaksi venettä rannassa käännetty nurin päin,talvimaisema. Oikeassa alareunassa lukee W. Alanko 30.
Onko minkään arvoinen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Taiteilijamatrikkeleista ei löydy Alanko-nimistä taiteilijaa, jonka etunimi alkaa W-kirjaimella. Joillakin sivustoilla arvellaan, että kyseessä voisi olla Viljo Alanko, mutta enempää tietoa hänestä ei valitettavasti ole saatavissa. Googlettamalla W. Alangon nimellä löydät joitakin kuvia hänen töistään.

Netin myyntipalstoilla on ollut myynnissä W. Alangon töitä. Hinnat näyttävät vaihdelleen vajaasta sadasta eurosta muutamaan sataan euroon.

Sinun kannattaa ottaa yhteyttä alan asiantuntijaan, taidevälittäjään, joka pystyy kertomaan, kenen työstä on kyse ja arvioimaan teoksen arvon.