Minulla on nuotti, jonka säveltäjän tietoja en löydä mistään. Säveltäjän nimi on Miguel Sandoval ja laulu on espanjaksi. Nuotin copyright on G. Schirmer Inc…

Kysytty

Minulla on nuotti, jonka säveltäjän tietoja en löydä mistään. Säveltäjän nimi on Miguel Sandoval ja laulu on espanjaksi. Nuotin copyright on G. Schirmer Inc. vuosi 1936. Olisiko mitenkään mahdollista löytää säveltäjän syntymäaika?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nicolas Slonimskyn kirjasta Baker's biographical dictionary of twentieth-century classical musicians löytyi muutama rivi Miguel Sandoval -nimisestä
säveltäjästä, joka syntyi Guatemalassa 1903 ja kuoli Yhdysvalloissa 1953. Hän oli myös pianisti ja kapellimestari. Hänen tuotannostaan mainitaan nimeltä vain
sinfoninen runo Recuerdos en un paseo. Lisäksi hän sävelsi lukuisia pianoteoksia ja lauluja. Ääniteluettelossa R.E.D. classical catalogue 1999 on
mainittu muutama hänen laulunsa (Ave Maria, Eres tu, Sin tu amor, The slave market, They all dance the samba).