Kuka oli erkki kaleb laurokari, pettäjän tien säveltäjä ja sanoittaja?lisätietoja erkin elämästä

Kysytty

kuka oli erkki kaleb laurokari, pettäjän tien säveltäjä ja sanoittaja?lisätietoja erkin elämästä

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Erkki Kaleb Laurokarista löytyy hyvin vähän tietoa. Hän on säveltänyt ja sanoittanut Kohtalon kukka -kappaleen, joka tuli laajemmin tunnetuksi Taisto Ahlgrenin levyttämänä (1970). Kappaleen oikeuksia puitiin oikeudessa ja Laurokari pystyi todistamaan kappaleen omakseen. (Suuri Toivelaulukirja 6, s. 182.)

Tiettävästi Erkki Kaleb Laulokarin laulama Kohtalon kukka äänitettiin Hakaniemensillan alla Maria Schulginin radio-ohjelmaa varten marraskuussa 1967. (HS verkkolehti 10.6.2008 http://www.hs.fi/keskustelu/thread.jspa?threadID=121872&messageID=21056…; 28.1.2009)

20 ääntä

Kommentit

Viialasta on alunperin kotoisin, kuulemani mukaan.

Isäni, Erkki Laurokari, oli syntynyt Karjalan kannaksella Sakkolassa, josta perhe joutui lähtemään pakolaisina ryssiä karkuun kun Erkki oli vielä lapsi.
Hän asui lapsena ollessaan Viialassa ja muutti Helsinkiin aikuisena.
Hänen elämän vaelluksensa on dokumentoitu lehdistössä joten siitä ovat lukijat tietoisia. Erkki muutti Ruotsiin -70 luvulla, jossa hän myös kuoli 1998, ja on haudattu Tranåsin kaupungin hautuumaalla.

Isäni, Erkki Laurokari, oli syntynyt Karjalan kannaksella Sakkolassa, josta perhe joutui lähtemään pakolaisina ryssiä karkuun kun Erkki oli vielä lapsi.
Hän asui lapsena ollessaan Viialassa ja muutti Helsinkiin aikuisena.
Hänen elämän vaelluksensa on dokumentoitu lehdistössä joten siitä ovat lukijat tietoisia. Erkki muutti Ruotsiin -70 luvulla, jossa hän myös kuoli 1998, ja on haudattu Tranåsin kaupungin hautuumaalla.