Minulla on Nalle Puh/ elämisen taito kirjasta yksi ajatus teksti, jota yritän kirjoittaa ruotsiksi. Onko sitä kirjaa ruotsiksi vai voinko itse kääntää sen…

Kysytty

Minulla on Nalle Puh/ elämisen taito kirjasta yksi ajatus teksti, jota yritän kirjoittaa ruotsiksi. Onko sitä kirjaa ruotsiksi vai voinko itse kääntää sen siten, että filosofia ei muutu?

Eli:
"Entä miten sinä voit?"
Sanoi Nalle Puh
Ihaa pudisteli päätään.
"En oikein voi," hän sanoi.
"On ottanut voimille"

Ruotsiksi:
"Och hur mår du?"
sa Nalle Puh.
Ihaa skakade huvudet
"Inte mår jag" sa han.
"Det har takit på krafterna"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Janette Marshallin teos "Nalle Puh ja elämisen taito: 100 ohjetta sisäisen karhun hellimiseksi" ("Life Lessons from Winnie-the-Pooh: 100 Ideas to Nurture Your Inner Bear", 2004) on käännetty ruotsiksi. Ruotsinkielisen laitoksen nimi on "Nalle Puhs stora klokbok: 100 björntankar för bättre hälsa" (2005). Kääntäjinä ovat Love Kellberg ja Brita af Geijerstam.

Kysyjän asuinkunta on Parainen. Turunmaan kirjastojen Blanka-yhteistietokannan mukaan "Nalle Puhs stora klokbok" kuuluu Paraisten kaupunginkirjaston kokoelmiin: http://80.81.166.17/geminiwww/se/frame_katalog.html .

Omatekoisten käännösten arviointipalvelua ei Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran kirjasto pysty tarjoamaan.

Suomen kääntäjien ja tulkkien liiton toimistossa osataan kenties neuvoa eteenpäin: http://www.sktl.net/fi_yhteys.html .

"Nalle Puh ja elämisen taito" har översatts till svenska ("Nalle Puhs stora klokbok: 100 björntankar för bättre hälsa", 2005). Översättarna är Love Kellberg och Brita af Geijerstam.

Frågeställarens hemkommun är Pargas. Det finns en referens till boken i Åbolands biblioteksdatabas Blanka.

Här i Finska Litteratursällskapets bibliotek kommenterar vi inte självgjorda översättningar av litterära texter. Tyvärr vet vi inte med säkerhet, om det finns en service till skribenter, som vill ha feedback om sina översättningar.