Otsikko
Minulla on lainassa kirja, jonka olen uusinut pari kertaa, ja viimeisessä uusinnassa eräpäiväksi ilmoitettiin 14.12.2020. Kun nyt katselin lainassani olevien…

Kysytty

Minulla on lainassa kirja, jonka olen uusinut pari kertaa, ja viimeisessä uusinnassa eräpäiväksi ilmoitettiin 14.12.2020. Kun nyt katselin lainassani olevien kirjojen tietoja, niin eräpäivänä näyttää olevan 25.01.2021. Kumpi on oikea eräpäivä?

Vastaus

Vastattu

Oikea eräpäivä on se, joka nyt näkyy Helmetissä omissa tiedoissasi. Koska kirjastoissa on käytössä vain rajoitetut palvelut 30.11-20.12, niin lainat eivät eräänny tällä välin vaan niiden eräpäiviä on siirretty automaattisesti eteenpäin.