Minulla on kysymys liittyen muutamien kirjojen kustannuspaikkaan/paikkakuntaan. Olen ulkomailla, enkä pääse itse kirjastoon etsimään niitä, ja tarvitsisin ne…

Kysytty

Hei!

Minulla on kysymys liittyen muutamien kirjojen kustannuspaikkaan/paikkakuntaan. Olen ulkomailla, enkä pääse itse kirjastoon etsimään niitä, ja tarvitsisin ne tulevan kirjani lähdeluetteloon.

Melody Beattie: Irti läheisriippuvuudesta - Miten lopetan muiden holhoamisen ja alan huolehtia itsestäni. WSOY. Mikä on teoksen kustannuspaikkakunta?

Janne Viljamaa: Hirveä häpeä! Suomalainen häpeä ja miten siitä pääsee eroon. Atena. Kustannuspaikkakunta puuttuu tästäkin.

Ani Kellomäki: Kosteusvaurioita - kasvukertomuksia pullon juurelta. Atena. Mikä lienee kustannuspaikka tässä?

Kalevi Koukkunen: Atomi ja missi. Vierassanojen etymologinen sanakirja. WSOY. Kustannuspaikka?

Heinrich Schurtz: Kulttuurin alkuhistoria. WSOY. Kustannuspaikka?

Craig Nakken: Minä ja riippuvuus. Kirja riippuvuuspersoonallisuuden syntymisestä ja toipumisesta. Kuopio. Tästä taas puuttuu tieto kustantajasta, mikä mahtaa olla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä tietoa kustannuspaikoista:

Melody Beattie: Irti läheisriippuvuudesta - Miten lopetan muiden holhoamisen ja alan huolehtia itsestäni. WSOY. Kustantajan kotipaikkakunta on Helsinki

Janne Viljamaa: Hirveä häpeä! Suomalainen häpeä ja miten siitä pääsee eroon. Atena. Kustannuspaikkakunta on Jyväskylä.

Ani Kellomäki: Kosteusvaurioita - kasvukertomuksia pullon juurelta. Atena. Kustannuspaikkakunta on Jyväskylä.

Kalevi Koukkunen: Atomi ja missi. Vierassanojen etymologinen sanakirja. WSOY. Kustannuspaikkakunta on Helsinki.

Heinrich Schurtz: Kulttuurin alkuhistoria. WSOY. Tämä kirja on julkaistu vuonna 1915. WSOY:n justannuspaikkakunta oli tuolloin Porvoo.

Craig Nakken: Minä ja riippuvuus. Kirja riippuvuuspersoonallisuuden syntymisestä ja toipumisesta. Kuopio. Kustantaja on Scanria.

Kustannustietoja pääsee katsomaan kirjastojen aineistoluetteloista. Hakupalvelu Finnasta löytyy useimpien kirjastojen tiedot: https://www.finna.fi/

Kirjastojen luettelointitiedoissa mainitaan usein sekä  painotalon että kustantajan kotipaikkakunta. Ne voi olla hankala erotttaa. Tietoa lähdeluettelon merkinnöistä esim. Kielikuraattori-blogista, jota pitää Eveliina Korpela, suomen kielen tohtori ja kirjallisen viestinnän kouluttaja:

https://kielikuraattori.wordpress.com/2016/06/06/lahdeluettelon-haasteet-kuka-kumma-kustantaja/