Minulla on kirjastokortti joka on annettu 1999. En edes muista milloin olen käyttänyt sitä viimeksi. se oli kuitenkin ennen tätä digiaikaa mutta Helmet …

Kysytty

minulla on kirjastokortti joka on annettu 1999. En edes muista milloin olen käyttänyt sitä viimeksi. se oli kuitenkin ennen tätä digiaikaa mutta Helmet -kirjasto oli jo silloin. Pitääkö minun hakea uuta korttia vai voiko tähän saada pin-koodin?

Vastaus

Vastattu

Helmet-kirjastokortit poistetaan rekisteristä, jos korttia ei ole käytetty viiteen vuoteen ellei asiakkaalla ole mitään palauttamattomia lainoja tai muita selvittämättömiä asioita kirjastossa. Suosittelen, että käyt lähimmässä kirjastossa ja otat kirjastokortin ja henkilöllisyystodistuksen mukaasi. Jos korttisi on vielä voimassa, voit saada siihen pin-koodin. Jos tietosi on poistettu rekisteristä, voit saada uuden kirjastokortin ja siihen liittyvän pin-koodin samalla vierailulla.

https://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/Kirjastokortti_…