Otsikko
Minulla oli joskus nauhalla Laulupuu-lastenohjelmasta laulu, jossa laulettiin kirpusta ja härästä, mutta tässä yhteydessä laulettiin myös kärpäsestä ja siinä…

Kysytty

Minulla oli joskus nauhalla Laulupuu-lastenohjelmasta laulu, jossa laulettiin kirpusta ja härästä, mutta tässä yhteydessä laulettiin myös kärpäsestä ja siinä oli muun muassa kohta: "Aamulla se heräsi ja lensi kukan luo" tai jotenkin noin.
Onko tämä vain jokin tähän ohjelmaan tehty uusi säkeistö, vai onko myös olemassa ihan virallisestikin tuollainen?

Vastaus

Vastattu

Kenties ohjelmassa on yhdistetty kaksi lastenlaulua: Kirppu ja härkä ja Kärpänen istui polvella? Kärpäslaulussa istuinpaikkaa voidaan vaihdella leikin toiminnan mukaan.