Kuinka kauan kestää, että saan kirjan itselleni, jos varausjono on n. 500?

Kysytty

Moi, minulla ei juurikaan ole kokemusta kirjojen varaamisesta. Kuinka kauan kestää, että saan kirjan itselleni, jos varausjono on n. 500?

Vastaus

Vastattu

Sitä, koska kirjan saa, on hieman vaikeaa arvioida. Varausjonon eteneminen riippuu esimerkiksi siitä, kuinka monta kappaletta kyseistä kirjaa on hankittu Vaski-kirjastoihin, kuinka pian varaukset noudetaan ja kuinka kauan yksittäinen kirja on kullakin asiakkaalla lainassa. Joku saattaa ehtiä lukea kirjan parissa päivässä, joku taas voi pitää sitä koko kuukauden. Myös kuljetukset voivat pidentää kirjan siirtymistä asiakkaalta toiselle, jos seuraavan varaajan valitsema noutopaikka ei ole sama kuin kirjasto, johon kirja palautuu.