Otsikko
Minua vaivaa lapsuudenmuisto, joka saattaa olla valemuisto. Muistan alakoulussa 1. tai 2. -luokalla lukeneeni (ehkä vihreäkantisen) kirjan, jonka nimen osana -…

Kysytty

Minua vaivaa lapsuudenmuisto, joka saattaa olla valemuisto. Muistan alakoulussa 1. tai 2. -luokalla lukeneeni (ehkä vihreäkantisen) kirjan, jonka nimen osana - tai enemmänkin nimen alla - oli "Kovaa peliä koirapuistossa". Mielestäni kirja oli todella hyvä ja taisin lukea sen useampaan kertaan. En kuitenkaan ole löytänyt mitään tähän viittaavaa kirjaa. Menin kouluun vuonna 1999, eli ilmestymisvuosi saattaisi olla lähellä vuosituhannen vaihdetta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lastenkirjaa jonka nimi - tai alanimi, vastaisi etsittävää en valitettavasti löytänyt . Aihepiiriltään ja ilmestymisvuodeltaan läheltä liippaava kirja voisi olla helppolukuisten Lukukoukku-sarjassa ilmestynyt Arska ja hurjat koirat -kirja https://keski.finna.fi/Record/keski.277577?sid=3073064703.

Kirjan tapahtumapaikkana ei ole koirapuisto vaan löytöeläintarha, mutta kirjan kannen pohja on vihreä.

Paremmin kirjan nimeä ja väriä vastaisi Markku Ropposen Koirapuistoromaani https://keski.finna.fi/Record/keski.2882558?sid=3073079280. Kirjan kansi on vihreäpohjainen mutta kirja on selkeäsi aikuisten kirja, ja ilmestynyt vasta vuonna 2018.

Ystävällisin terveisin!