Otsikko
Muistan lapsuudestani (80-90-luvulta) koiran, joka nyt vaivaa. Kyseessä oli lasten piirretty tv-sarja tai lastenkirja, jossa oli likainen tai haiseva,…

Kysytty

Hei!

Muistan lapsuudestani (80-90-luvulta) koiran, joka nyt vaivaa. Kyseessä oli lasten piirretty tv-sarja tai lastenkirja, jossa oli likainen tai haiseva, mielestäni yksinäinen koira. Koiralla oli pitkä, vähän kolmiomainen pää ja muistaakseni sillä oli surullinen ilme. Koira oli piirretty samalla tavalla "likaiseksi" kuin Tenavien Rapa-Ripa.

Muistaako kukaan tällaista, tai löytyisikö näillä vihjeillä tietoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lastenosastolta ehdottivat Ken Brownin Mutaturkki-kirjoja. Ensimmäinen niistä on ilmestynyt 1997, joten saattavat olla liian uusia..? Yhden kirjan kannen löydät osoitteesta http://www.antikvaari.fi/imagesproduct/1139_HELMI13356._174356.jpg
Näyttääkö yhtään tutulta? Mikäli ei, voi vielä laittaa viestiä kirjastonhoitajien valtakunnalliselle tieto-listalle, jos joku sen seuraajista muistaisi muita vaihtoehtoja.

0 ääntä

Kommentit

Kyseessä saattaisivat olla Frank Muirin Tuhru-kirjat. Kirjat ovat ilmestyneet 1980-luvulla.