Ruotsalainen kirja, jossa kaksi vanhaa sisarusta keittelevät myrkkyjä

Kysytty

Minkä niminen onkaan se ruotsalainen kirja, jossa kaksi vanhaa sisarusta keittelevät myrkkyjä..." Iloiset myrkynkeittäjät" tms.

Vastaus

Vastattu

Voisikohan kyseessä olla Karin Brunk Holmqvistin Pieni potenssipuoti? Lähemmäs kahdeksankymppiset, pienessä ruotsalaiskylässä asuvat siskokset Tilda ja Elida eivät tosin keittele myrkkyjä, vaan potenssilääkettä.

Muistelemasi kirjan nimi taas viittaisi Arto Paasilinnan Suloisen myrkynkeittäjän suuntaan. Siinäkin on pääosassa vanhempi nainen, everstinna Linnea Ravaska.