Minkä niminen on se "lyijykynä" jota ei saa pudottaa lattialle tai muuten se on kokonaan entinen?

Kysytty

Minkä niminen on se "lyijykynä" jota ei saa pudottaa lattialle tai muuten se on kokonaan entinen? Silloin ala-asteella kun piirrettiin sillä kynällä, opettaja jaksoi aina joka kerta painottaa sitä, että tämä kynä jonkanimeäennytmuista ei saa tippua lattialle.

Vastaus

Vastattu

Olisiko kyseessä ollut grafiittipuikko eli kynä, joka on kokonaan lyijykynän sisuksen grafiitista tehty?

Muutkin lyijykynät katkovat helposti lyijynsä kolautuksesta tai lattialle pudotessaan. Mitä pehmeämpi kynä, sitä helpommin sisus katkeaa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Lyijykyn%C3%A4