Otsikko
Minkä niminen kirja? Lasten satukirja 1980-luvulta. Sadussa yksisarvinen on ainut laatuaan, pelastaa pojan harpyjoiden keskeltä ja lopussa näkevät…

Kysytty

Minkä niminen kirja?

Lasten satukirja 1980-luvulta. Sadussa yksisarvinen on ainut laatuaan, pelastaa pojan harpyjoiden keskeltä ja lopussa näkevät merimiehet hädässä uppoavassa laivassa, jolloin yksisarvinen hyppää pelastamaan miehet ja kuoleman sijaan muuttuu sarvivalaaksi.

Vastaus

Vastattu

Hei,

Tämä taitaa olla Fiona Moodien Yksisarvinen ja meri (Lasten keskus, 1986). Kuvauksessa mainitaan harpyijat ja sarvivalaaksi muuttuminen.

3 ääntä

Kommentit

Jgcvkfxviydfvkiy