Minkä maalainen etunimi on Regle?

Kysytty

Minkä maalainen etunimi on Regle?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Regle on huomattavasti yleisempi sukunimenä kuin etunimenä. Sukunimenä sitä tavataan Ranskassa, Yhdysvalloissa, Brasialiassa, Chilessä ja Australiassa.

Etunimenä sitä tavataan lähinnä Yhdysvalloissa. Sen merkitystä ei tunneta.
Variaatioita nimestä ovat: Regla, Regley, Reglo, Regli, Regl, Reglio, Reglai, Reglia, Reglie, Regly.
Etelä-Carolinessa on eniten Regle-etunimen omaavia eli kaksi jokaista kymmentämiljoonaa ihmistä kohden. (Whitepages names & namespedia.com)

Suomalaiset nimikirjat eivät nimeä tunne.

0 ääntä

Kommentit

Muoto Regle löytyy sanana espanja-suomi sanakirjasta, merkitys on sääntö, viivain, kuukautiset.

Kyseessä lienee latinan kielestä peräisin oleva sana/nimi.

Regle-terminologiaa löytyy useita sanakirjasta
Diccionario castellano con las voces de ciencias y artes
-alkaen merkityksestä taiteiden ja tieteiden säännöstö.

Regla on espanjankielisessä maailmassa regler-verbin taivutusmuoto. Verbillä on useita eri merkityksiä, eräs tavallisimpia on synonyymi sanalle imitar, eli jäljitellä.

Muoto Regle löytyy sanana espanja-suomi sanakirjasta, merkitys on sääntö, viivain, kuukautiset.

Kyseessä lienee latinan kielestä peräisin oleva sana/nimi.

Regle-terminologiaa löytyy useita sanakirjasta
Diccionario castellano con las voces de ciencias y artes
-alkaen merkityksestä taiteiden ja tieteiden säännöstö.

Regla on espanjankielisessä maailmassa reglar-verbin taivutusmuoto. Verbillä on useita eri merkityksiä, eräs tavallisimpia on synonyymi sanalle imitar, eli jäljitellä.

Sorry, korjaus verbin päätteeseen, po - ar -loppuinen eikä -er kuten ranskan kielessä, jossa régler merkitsee säätää, johtaa, korjata, opastaa yms.