Minkä ihmeen takia lainaa ei voi uusia jos on maksuja? Hieman yli 10 e myöhästymismaksuja niin ei voi uusia. Eli Suomennettuna - olette tahallaan estäneet…

Kysytty

Minkä ihmeen takia lainaa ei voi uusia jos on maksuja?

Hieman yli 10 e myöhästymismaksuja niin ei voi uusia.

Eli Suomennettuna - olette tahallaan estäneet uusinnan, jotta saatte myöyhästymismaksut myös niistä parista päivästä, jotka kestää ennen kuin ehdin nuo palauttaa.

Eikö tosiaan parempaa keinoa löydy budjetin saamiseen kuin tällainen tahallinen häirintä?????

Kuulin kyllä että kirjastossa päätettiin että myöhästymismaksuja täytyy kerätä enemmän, jotta budjetti säilyy, mutta aivan älytönta tuollainen pelleily että 10 e maksujen jälkeen estetään uusinta!!!!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun HelMet-kirjastojen johtoryhmä on sopinut, että laina-ja uusimiskiellon alaraja on 10 e.

Maksun tarkoituksena on saada aineisto kiertoon toisten käytettäväksi. Myöhästymismaksun välttäminen on helppoa: verkkokirjastossa uusiminen on mahdollista useimmille asiakkaista, ja ellei tätä mahdollisuutta ole, käy uusiminen myös puhelimitse.