Lainaamani kirjan uusinta ei onnistu, koska siinä on varaus. Samaa kirjaa on kumminkin useampi kappale eri kirjastojen hyllyssä paikalla... Miksi tämä varaus…

Kysytty

Lainaamani kirjan uusinta ei onnistu, koska siinä on varaus. Samaa kirjaa on kumminkin useampi kappale eri kirjastojen hyllyssä paikalla... Miksi tämä varaus ei kosketa niitä, vaan minun pitää palautta kirja ja varata se taas uusiksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Uuden kirjastojärjestelmämme varausjärjestelmän toimii siten, että jos tietystä teoksesta on yksikin varaus, niin lainojen uusiminen ei onnistu, ennen kuin kyseinen varaus on käsitelty. Varaus tulee käsiteltäväksi sellaiseen kirjastoon, jonka hyllystä vapaa kappale löytyy. Varaukset käsitellään mahdollisimman nopeasti. Heti, kun varaus on käsitelty, lainan voi taas uusia. Kannattaa siis kokeilla uusimista hetken kuluttua uudelleen.