Minkä arvoisen on 1995 10 mk Liittyminen Euroopan Unioniin kulta ja hopea kolikon?

Kysytty

minkä arvoisen on 1995 10 mk Liittyminen Euroopan Unioniin kulta ja hopea kolikon?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen Numismaattisen Yhdistyksen julkaiseman Suomen rahat arviohintoineen 2005- oppaan mukaan vuoden 1995 raha Suomi Euroopan Unionin jäseneksi-Finlands inträde i den Europeiska Unionen (jossa ulkoreuna kultaa ja keskiosa hopeaa) on arvoltaan 2 500 euroa. Näitä rahoja lyötiin 2000 kappaletta. Oppaassa korostetaan, että siinä mainitut arviohinnat eivät ole osto- tai myyntihintoja, vaan mahdollisimman objektiivinen arvio rahojen oikeasta keräilyarvosta kirjoitusajankohtana.

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

onko noita kulta/hopea 10 markan kolikoita Suomen liittyminen euroopan unioniin 1995,lyöty lisää,ilmoitetun 2,000kpl:n jälkeen,kun huutonetissä myytävänä ky kolikko,hinta 650,00e,lyötimäärä on 5,000 kappaletta