Vuoden 1996 osakehuoneiston verotusarvo perinnössä oli 186 000 markkaa. Nyt ollaan myymässä huoneistoa mikä on euroina tämä 186 000 markkaa?

Kysytty

Vuoden 1996 osakehuoneiston verotusarvo perinnössä oli 186 000 markkaa. Nyt ollaan myymässä huoneistoa mikä on euroina tämä 186 000 markkaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen Pankin Rahamuseon rahanarvolaskurin mukaan summa on 43 300 euroa.

http://apps.rahamuseo.fi/rahanarvolaskin#FIN

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Yli kymmenen vuotta omistetun omaisuuden ostohintana voi käyttää myös hankintameno-olettamaa, joka on 40 % myyntihinnasta. Jos myyntihinta on siis yli 109 000 euroa, kannattaa verotuksessa käyttää hankintameno-olettamaa tuon 43 300 euron sijaan.