Minkä arvoinen mahtaisi olla 10 markan kolikko, jossa lukee "itsenäinen Suomi, yhteinen asiamme". Taitaa olla joku juhlaraha. Vuosiluvut on 1917-1977, ja…

Kysytty

Minkä arvoinen mahtaisi olla 10 markan kolikko, jossa lukee "itsenäinen Suomi, yhteinen asiamme". Taitaa olla joku juhlaraha. Vuosiluvut on 1917-1977, ja kolikon päällä on ihmisiä...???

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Keräilijän oppaassa Suomen rahat arviohintoineen (2002) ilmoitetaan tämän juhlarahan arviohinnaksi 10-12 euroa sen kunnosta riippuen. Teoksessa korostetaan, että arviohinnat eivät ole osto- tai myyntihintoja, vaan mahdollisimman objektiivinen arvio rahojen oikeasta keräilyarvosta kirjoitusajankohtana. Vuoden 2006 Standard Catalog of World Coins –teoksessa ilmoitetaan juhlarahan hinnaksi 3-7 euroa kunnosta riippuen. Rahojen hinnoista saa lisätietoa Suomen numismaatikkoliiton nettisivulta http://www.numismaatikko.fi/ .