Minulla on erikoinen 2e kolikko. siinä lukee: rooman sopimus 50v, eurooppa, 2007, suomi-finland. ja siinä on auki jokin kirja. voisiko tämä olla arvokas…

Kysytty

moi. minulla on erikoinen 2e kolikko. siinä lukee: rooman sopimus 50v, eurooppa, 2007, suomi-finland. ja siinä on auki jokin kirja. voisiko tämä olla arvokas kolikko?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Rooman sopimuksen allekirjoittamisen 50. vuosipäivän kunniaksi liikkeelle laskettu juhlaraha. Kolikkoon on kuvattu kuuden perustajajäsenvaltion allekirjoittama sopimuskirja, jonka taustalla oleva kuvio viittaa Michelangelon suunnittelemaan Campidoglion aukioon Roomassa.

Raha on laskettu liikkeelle maaliskuun lopulla (Suomessa 1,4 miljoonaa kpl), mutta sitä on jo myynnissä nettihutokaupoissa. Tarjoukset liikkuvat tällä hetkellä 2,10 - 6 eurossa.

Lisätietoa asiasta sekä kuvat ja kuvaukset liikkeellelaskijamaiden juhlarahasta: Euroopan unionin virallinen lehti 21.3.2007, C65/3
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/site/fi/oj/2007/c_065/c_06520070321…