Otsikko
Haluaisin tietää vanhan kolikkoni arvon: 5-pennisen vuodelta 1866, jossa A2 (Aleksanteri toinen) painettu toiselle puolen kolikkoa?

Kysytty

Haluaisin tietää vanhan kolikkoni arvon: 5-pennisen vuodelta 1866, jossa A2 (Aleksanteri toinen) painettu toiselle puolen kolikkoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teoksessa Suomen rahat arviohintoineen vuodelta 2002, joka on sarjan uusin osa, vuoden 1866 kuparisen viiden pennin rahan hinnaksi on mainittu 0,50€. Kolikossa on Aleksanteri II painettuna toiselle puolelle. - Alhainen arvo johtunee siitä, että rahaa on runsaasti liikkeellä. - Asia varmistuu edellisen vuoden luettelosta, jossa hinta on kolme markkaa.