Otsikko
Minä vuonna mikäkin Helsingin Helmet kirjastoista on perustettu? Siis haluan tietää kaikkien Helsingin kirjastoiden perustamisvuodet :) .

Kysytty

Minä vuonna mikäkin Helsingin Helmet kirjastoista on perustettu? Siis haluan tietää kaikkien Helsingin kirjastoiden perustamisvuodet :) .

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Löydät kirjastojen perustamisvuodet Helsingin kaupunginkirjastosta kirjoitetuista historiateoksista. Kirjat ovat varattavissa Helmetin kautta.

Hirn, Sven : Kansankirjastosta kaupunginkirjastoksi : Helsingin kaupunginkirjasto 1960-1940. Helsinki, 1986.

Laakso, Mikko : Kansanvalistajasta kansalaisten olohuoneeksi : Helsingin kaupunginkirjasto 1940-2005. Helsinki, 2006

Lisäksi joistakin sivukirjastoista on kirjoitettu omia historioita:

Hermannin haaraosastosta Vallilan kirjastoksi 1908-1998 : Vallilan kirjasto 90 vuotta. Helsinki, 2000.

Vilja, Jyri : Kallion kirjasto ja kaupunginarkkitehti Karl Hård af Segerstad. Helsinki, 2007

Historiaa lyhyesti : http://www.hel.fi/hki/Kirjasto/fi/Tietoa+meista/Historiaa+lyhyesti

0 ääntä

Kommentit

Hei! Kirjastojen perustamisvuodet (myös Helsingin kaupunginkirjaston toimipisteiden) löytää verkosta myös täältä kirjastot.fin kirjastohakemistosta (hakemisto.kirjastot.fi). Kun on valinnut paikkakunnan (tässä tapauksessa Helsinki), voi käydä läpi kunkin kirjaston esittelysivulla (esimerkkinä http://hakemisto.kirjastot.fi/arabianranta). Sivulta löytyy kohta Lisätietoja, josta löytyy perustamisvuosi.