Otsikko
Minä vuonna Aku Ankka on syntynyt?

Kysytty

Minä vuonna Aku Ankka on syntynyt?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aku Ankan nettisivuilla (www.akuankka.fi) Tietolaari-osiossa kerrotaan Akun syntymävuodeksi 1934 ja tarkennetaan näin:

"Akulla on kerrottu olevan kaksi syntymäpäivää: 13.3. ja 9.6.1934. Jälkimmäinen on Akun "oikea" syntymäpäivä, sillä silloin julkaistiin ensimmäisen kerran Viisas Kana Kananen -animaatio, jossa Aku nähtiin ensimmäisen kerran. 13.3. on päivämäärä, johon viitataan mm. Kolme Caballeroa -piirroselokuvassa sekä Hyvää syntymäpäivää, Aku Ankka -animaatiossa ja sarjakuvassa. Nykyään Akua voi juhlia kumpanakin päivänä: meillä suomalaisilla on ollut tapana juhlia Akun munintapäivää 13.3. ja kuoriutumispäivää 9.6."

Lisätietoja myös Wikipediasta http://fi.wikipedia.org/wiki/Aku_Ankka#Historia

79 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Aku on ihana,johtusko siitä kun meillä on yhtäläisyyksiä.Nimittäin Akulla ja mulla on samana päivänä synttärit ja olen myös yksinhuoltaja !!