Otsikko
Milloin Renjan nimipäivää voisi viettää ja mistä nimi on peräisin?

Kysytty

Milloin Renjan nimipäivää voisi viettää ja mistä nimi on peräisin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pentti Lempiäisen Suuressa etunimikirjassa todetaan, että Renja nimen tausta on epäselvä, mutta että se mahdollisesti on venäläinen muoto Reginasta (lat. kuningatar). Meillä Renjaa on annettu nimeksi tytöille 1950-luvulta lähtien. Reginan nimipäivä on 7.9. Muuta juhlintapäivää en nimelle löydä.