Milloin Pepsi-Colajuomat tulivat Suomeen ja milloin tämä yhtiö on perustettu?

Kysytty

Milloin Pepsi-Colajuomat tulivat Suomeen ja milloin tämä yhtiö on perustettu?

Vastaus

Vastattu

Vuonna 1944 tuotiin ensimmäiset Pepsit Suomeen, ja vuonna 1968 aloitettiin valmistaminen Suomessa lisenssillä. Vuonna 1999 Pepsin valmistus siirtyi Sinebrychoffilta Hartwallille, ja kilpailija Coca-Colan valmistus puolestaan Hartwallilta Sinebrychoffille.

Vuonna 1893 Pohjois-Carolinasta kotoisin oleva apteekkari Caleb Bradham ryhtyi valmistamaan vedestä, sokerista, vaniljasta, harvinaisista öljyistä sekä kolapähkinöistä kehittämäänsä uutta juomaa, joka tunnettiin nimellä "Brad's Drink". Vuonna 1898 Bradhamn nimesi juoman Pepsi-Colaksi.

Lähde:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pepsi